magazín

Jak si zařídit domácí kancelář.

PR články
Pandemie koronavirus udělala z práce na doma, kterou nazýváme také jako home office, běžnou věc. Některým tento systém po dobu lockdownu vyhovoval méně, jiným více. Zpříjemnit tento typ práce si však můžete vytvořením jakési domácí kanceláře. Jak na to? To vám prozradíme v dnešním článku.

V minulosti byla práce z domova spíše výjimkou a zaměstnavatelé, kteří tuto možnost svým zaměstnancům poskytovaly, byly často označováni jako progresivní. Vše však změnila pandemie koronavirus. Musel se snížit sociální kontakt a nastala dlouhá doba lockdownu. Rázem se home office stal běžnou věcí a všichni se museli přizpůsobit. Rychleji se aklimatizovala ti, kteří si vytvořili u sebe doma domácí kancelář a tedy svůj koutek, ve kterém mohli pracovat.

Tento systém práce z domova se některým osvědčil natolik, že se rozhodli takto pokračovat i nadále. Na to, aby svůj systém práce zefektivnili, si však potřebují zařídit skutečnou domácí kancelář, v níž se jim bude příjemně pracovat. Jak to však udělat?
Začněte s věcmi, které potřebujete

Při zařizování vašeho pracovního koutku byste měli začít především s věcmi, které ke své práci nutně potřebujete. V praxi tak jde nejčastěji o kvalitní kancelářský stůl, pohodlnou židli a počítač. Mnozí lidé pro zefektivnění své práce začaly používat i dva monitory.

Dalším, neméně důležitou věcí, kterou budete ve svém pracovním koutku potřebovat, je prostor na relax. Nikdo z nás se nedokáže soustředit osm hodin nonstop a potřebuje občas vydechnout. Posloužit vám na to může malý gauč, který dokážete umístit hned vedle vašeho pracovního stolu. Na této malé pohovce se můžete natáhnout a uvolnit své strnulé svaly z neustálého sezení před počítačem.

Nezapomeňte na zrcadlo

Možná si teď řeknete, na co vám při vyřizování vašeho pracovního koutku třeba zrcadlo, když přece pracujete z domu. Home office, kromě nového pracovního systému, přinesl i dobu online meetingů prostřednictvím různých aplikací.

Na těchto setkáních musíte mít ve většině případů zapnutou kameru. Pomocí malého zrcadla si tak víte rychle zkontrolovat, zda vám někde nestojí vlasy, nebo nemáte špinavé oblečení ze snídaně.

Vhodné dekorace

Poslední fází při zařizování vašeho home office koutku jsou dekorace, které zpříjemní a dotvoří celý obraz domácí kanceláře. Mnozí lidé při dekoracích staví zejména na různé květiny či fotografie svých dětí.

Pokud si však chcete svoji kancelář skutečně oživit, zajímavým doplňkem pro vás mohou být mapy na zeď, které dnes můžete koupit v různých vzorech. Setkat se můžete také s mapami na stěnu, do kterých si můžete efektivně a jednoduše označit země, které jste navštívili. Právě to vám může dodat motivaci pracovat efektivněji na to, abyste si mohli dopřát další dovolenou.

Proč se stal home office populárním?

Home office se stal vhodným pracovním systémem nejen pro mnohé zaměstnance, ale i pro zaměstnavatele. Ti díky němu dokáží snížit své náklady o drahé pronajímání kancelářských prostor či jiné benefity, které by musely zaměstnancům v kancelářích poskytovat.

Práce z domu vyhovuje i zaměstnancům, kteří si díky ní dokáží lépe zorganizovat svůj čas a trávit ho se svou rodinou. Je skvělé, že dnes už neplatí pravidlo práce od 9 do 5. Také díky home office a moderním technologiím se práce stala mnohem flexibilnější a dnes není důležité, kdy ji uděláte, pokud dodržíte splněn deadline.

Slovo na závěr

Věříme, že vám naše tipy a návody, jak si efektivně zařídit svou domácí kancelář, pomohly a vy se díky home office stanete pro svou firmu efektivnějším a cennějším zaměstnancům.

aktualityaktuality
PR články

Mohlo by Vás zajímat

Redakční výběr